Εγγύηση Καταναλωτή
Η ένδειξη Εγγύηση Καταναλωτή “24 Μήνες Αντιπροσωπείας” σημαίνει ότι το κινητό τηλέφωνο καλύπτεται από επίσημη εγγύηση του κατασκευαστή ή της εξουσιοδοτημένης αντιπροσωπείας για διάστημα δύο ετών από την ημερομηνία αγοράς.
Αυτό σημαίνει ότι, εφόσον παρουσιαστεί κατασκευαστικό ελάττωμα ή πρόβλημα λειτουργίας που δεν οφείλεται σε κακή χρήση, η αντιπροσωπεία υποχρεούται να επισκευάσει ή να αντικαταστήσει το προϊόν χωρίς χρέωση για τον καταναλωτή2.
Η εγγύηση αυτή:
- Ισχύει σε όλη την Ελλάδα (ή και στην Ε.Ε., αν πρόκειται για ευρωπαϊκή εγγύηση).
- Απαιτεί την προσκόμιση της απόδειξης αγοράς ή του Τιμολογίου
- Δεν καλύπτει φθορές από πτώσεις, υγρασία, ή μη εξουσιοδοτημένες επισκευές.
Είναι σημαντικό να ξεχωρίζουμε τη νόμιμη εγγύηση (που προβλέπεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία και είναι επίσης 2 χρόνια) από την εμπορική εγγύηση που μπορεί να προσφέρει ο κατασκευαστής επιπλέον.
Όταν η αγορά ενός Προϊόντος γίνεται με τιμολόγιο (αντί για απόδειξη λιανικής), τότε θεωρείται ότι το προϊόν προορίζεται για επαγγελματική χρήση. Σε αυτή την περίπτωση, η εγγύηση συνήθως περιορίζεται σε 12 μήνες, ακόμα κι αν το ίδιο μοντέλο με απόδειξη λιανικής καλύπτεται για 24 μήνες.
Αυτό συμβαίνει επειδή η νόμιμη εγγύηση καταναλωτή των 2 ετών ισχύει μόνο για φυσικά πρόσωπα που αγοράζουν για ιδιωτική χρήση. Αντίθετα, με τιμολόγιο η αγορά θεωρείται επαγγελματική συναλλαγή, και ο κατασκευαστής ή η αντιπροσωπεία μπορεί να προσφέρει μικρότερη διάρκεια εγγύησης, σύμφωνα με τους όρους της εμπορικής εγγύησης.